Pengalaman selepas pengambilan Vitamin Shaklee

Entry ini khas untuk contest Blog Kak N, actually pertemuan aku dgn Shaklee ni bermula pada September 2010, sebelum umat Islam menyambut bulan ramadhan...waktu tu aku dilanda selsema dan demam selama seminggu, so ini telah memberi kesan kepada penyusuanku yg mana waktu tu aku hanya dpt dlm 8-9oz je sewaktu sesi mengepam di opis..so aku mula surf petua utk meningkatkan my freshmilk ni..so aku telah terbaca tentang shaklee ni di blog Kak N, so terus call kak N masa tu jugak dan menceritakan masalah aku, kak N tanya 'aju menangis ke ni?' hehehe sebenarnya aku selsema waktu tu.

So kak N pon advise utk consume trial pack SET B yg mengndungi Alfalfa, Vit C, Multivitamin and B Complex. Selepas 4 hari consume set B, aku mula rasa pening2 dan pitam, suami nasihatkan utk stop pengambilan Shaklee, tp aku ade terbaca yg itu adalah healing crisis dan mgkn jadual pengambilan SET B ni perlu ditukar, so aku nekad teruskan juga pengambilannya, keesokannya aku perasan yg susuku semakin pekat dan kehijau2an..malah kuantiti juga meningkat 1-2oz, walaupun sedikit tp aku amat gembira dgn perubahan positif ni..

Setelah habis SET B, aku masih teruskan dgn pengambilan set full pack dan ESP yg dibeli dr jiranku...alhamdulillah Adam masih mendapat susu ibu sepenuhnya, dan kesan ESP mmg berganda kerana dlm masa yg sama dpt mengenyangkan ibu yg ingin berdiet ini, aku pastikan minum ESP sebelum lunch dan sebelum dinner...thats all...

Labels: