Kenalpasti duit palsu atau tulen???

 Letak kedudukannya mcm ini

Skrg ni kecoh pasal isu duit palsu, ada jugak kt pasaraya yg dh ada alat utk scan duit kertas ni nk tgk sama ada tulen ke tak...so aku ade petua utk korang mengenal sama ada duit itu palsu or tak..yg ni guna cara manual jek coz alat nk scan tu mahal wooo...so korang amik duit kertas tu, tak kira RM 50 ke, RM10 ke, RM1 ke kan...letak kedudukannya mcm posisi di atas..

Terbalikkan seperti ini pula

Kemudian terbalikkannya dan pastikan ia tak kedut 2 tau, sbb susah nk buat langkah seterusnya nnti...so lurus2kan duit tu ye..sambil tu urut2 duit tu dgn niat nk tgk palsu ke tak..


Lipat sebelah kiri duit mcm ini

Kemudian korang lipatkan duit mcm ni..jgn byk2 just sikit je tau..pastikan lipat sebelah kiri duit tu, bukan yg kepala Agong tu ye...Agak2 je tp jgnlah lipat smpi separuh plak ye...

Terbalikkan dan penjurunya menyentuh punggung rusa tu

Kemudian terbalikkan duit yg dh dilipat tu dan bucunya betul2 menyentuh punggung rusa tu..korang tgk rusa tu melompat tak kene bucu duit tu???? kalau rusa tu melompat duit tu duit palsu tau HAHHAHAHA...lawak tak lawak tak?????? jgn marah ekk..saje nk gurau hehehhe...hahahhahaha sekian tutorial utk hari ini hahahha

Labels: ,