Kicap mempengaruhi warne kulit anak?

Kicap feveret satu malaya

Kicap adalah bahan penyedap makanan ku sejak kecik2 lagi, jenama yg aku suke semestinya kicap manis kipas udang...kalau mkn telur rebus, ikan goreng, nasi goreng, nasi putih, meehun goren, mee goreng, mesti letak kicap ni, kalau tak tak sedapla rasa makanan aku itteww!!!

Dari kecik, masuk asrama, masuk universiti, kahwin, keje mesti cari kicap ni..kalau kt asrama tingkatan 4/5 dulu aku digelar 'ratu kicap'..sebab gi dewan makan bawak botol kicap ni, yelah mkn ikan lemas lah, ikan jeketla..tak lalu kan, that's why kene letak kicap jugak...unless hari Jumaat, makan syeedaapp!!! Nasi ayam tomato!!! agak2nya asrama la ni mcm tu jugak ke ekkk???/

Sehinggalah aku mengndungkan ketiga2 anak ku ini...Hubby aku kan ala2 hitam manis orgnya..dia taknakla dengan aku memakan kicap ni menambahkan lagi kehitam manisan kulit anak2ku ini...hehehehhehe...Hubby aku akan tegur kalau aku mkn kicap ni kerap sgt...skali skala bolehla katanya..ala boleh minum soya kalau nk kontra balik bang!!! hehehhe member bengang jek!!!  yg aku nmpk, hanya Najiha sahaja yg berkulit putih, manakala Najwa dan Adam sedang2 aje kulitnya...

Pada aku kicap tu tak beri kesan lah kot, yg pastinya gen dan baka ibu dan abah ni yg mempengaruhi genetik anak2...hehehhe sekadar selingan pagi hari...

Labels: ,