Spagetthi Sweet Family la plak!!

...:::Spagetthi Sweet Family:::...

Selepas balik bersukan di UIAM semalam, aku terus masak spagetthi ni, mudah dan senang bangat!! Tak perlu pikir nak masak nasi, lauk pauk, sayur2an...Hmm anak2 aku pon suke, waktu mengandung kan mereka bertiga ni, inilah hidangan kesukaannku!!! Suami pon tak pening nk cari makanan ni kalau aku mengidam..Beruntung kamu dapat saya ni en hubby!!! Hehehhehe....

Bahan2nya??? ish meh sini nk tunjukkan...

Bawang besar dipotong dadu..
Kuah spagetthi jenama kimballs
Ayam hancur (Daging pon boleh)
Bebola daging (Ayam pon boleh)
Gula
Garam


Hirisan bawang besar

Sos spagetthi Kimball

Ayam kisar/ Meatball

Mula2 panaskan minyak dan masukkan bawang tadi. Biarkan naik bau dan masukkan ayam hancur tadi..kacau biarkan sebati dan ayam tu masak...kemudian masukkan kuah spagetthi nya, aku guna 2 botol sbb suka pekat2 then masukkan air sikit...Kemudian kacau dan masukkan gula dan garam..Kemudian masukkan bebola daging atau ayam tadi, Kacau sehingga mendidih ye...hmmm bau dia menusuk lobang idung seisi keluarga hehehhe...

Mee dia tu celur jek dlm air panas mendidih, letak myk masak skit bg tak melekat2, aku suke mee yg tecit2 tu..halus jek...Senang anak2ku nak mkn, Adam tecit pon suke sgt uols..sbb tak pedas kan, suap skali, NAK!! Pandai dah Adam sebut nak tu hehehe...
Taraaa dah siap dihidang, sedia untuk dimakan seisi keluarga..Wallah!!!

Labels: