Aktiviti Berkebun : Tanam Serai

Semoga membesar dgn sihat ye

2 minggu lepas hubby aku tolong tanamkan pokok serai…serai tu aku beli kt pasar malam jek…pastu rendam dlm air, biarkan dalam masa 4 hari, biar akar dia keluar la ye…bila akar dia dah keluar, so korang bleh terus tanamlah serai tu…



So hubby aku tanam kt depan umah jek..kt situ pon je yg ade tanah…sekangkang kera je hehehe…hubby aku ade tanam rumput karpet kt situ…so bila dh subur tu nmpk cantikla skit kan…kebetulan jiran umah sebelah tgh tukar awning kt depan umah dia tu…


Dustbin jiran..sib bek tak kene serai you!!

So jiran ktorg tu tumpang letak dustbin dia atas rumput ktorg…sib baik tak kene serai aku tu, kalau tak sedey wooo…sian dia baru kuar pucuk sikit…aku happy sgt tgk perkembangan pokok serai ni..Nak pulak skrg musim hujan, lagila subur Alhamdulillah…Semoga cepat membesar ye serai..nnti nk buat rendang, masak lemak cili padi, rebus kerang hehehe senang la hehehe…




Labels: ,