Kalau dah memang hantu durian *_*


Durian ni memang feveret daku sejak kecik lagi. Dulu takde masalah sebab kat ladang sawit arwah ayah tu memang banyak pokok durian, mangga, rambutan..tak yah susah2 nak beli tak macam sekarang ni...bila arwah ayah balik bawak guni penuh berisi durian alangkah girangnya hati ini...berebut makan, kadang2 tak abis jugak so mak daku grab buat tempoyak hehehe, nyum2 sedapnya tempoyak...




Daku suka durian yang manis, lemak mcm rasa susu tu, kalau yang tengit dan pahit tu daku kurang skit. Dapat 3/4 bijik skali hadap tu orang kata baru celah gigi aje hahahah...nak pulak 2 minggu lepas kan balik Pahang lalu plak jalan Karak, memangla ramai orang jual durian kiri dan kanan jalan.




Hubby kata sib baik dah nak dekat sampai umah, blehla hubby beli, kalau tak pening kepala nak menahan bau sepanjang jalan tu, alahai ngalahkan orang ngandung plak laki aii ni hihihi...hubby kan keje Perak kan, hmmm nan ado dia nak beli deroyan ni sebab berbau, owwhh kecewa tau!!! Hari2 duk mengharap kat umah, moga2 abah balik balik deroyan, emm jgn mimpilah hahahha...




Anak2 semua suka durian jugak, sebab masa daku pregnant dulu memang makan durian ni sepuasnya..orang kata risau kandungan gugur sebab panas, tapi daku yakin anak2 ini bleh tahan ;)... Tiga2 kali pregnant without fail hentam durian sampai kekenyangan hihi..Tapi tak bleh jugak nak mkn banyak2 sebab kandungan gulanya tinggi jugak kan..so skali skala takpelah nak melepas gian..

Labels: ,