Mawi Bakal Bergelar Bapa Februari Ini

Penyanyi, Mawi atau Asmawi Ani mengesahkan isterinya, Ekin atau Norashikin Rahmat bakal melahirkan cahaya mata sulungya pada penghujung bulan Februari ini.

Malah Mawi memberitahu kepada portal murai.com.my, usia kandungan isterinya sudah memasuki sembilan bulan dan bakal melahirkan cahaya matanya di Hospital An-Nur, Bangi.

"Alhamdulilah, kesihatan Ekin sangat baik dan kandungnya juga sihat. Dia kini berada di rumah kami bersama ibunya yang sanggup datang dari Johor sejak kandungan Ekin sudah masuk tujuh bulan.

"Malah, Ekin akan dijaga rapi oleh ibunya di rumah kami sehingga dia selesai berpantang nanti.

"Terus-terang, saya sangat teruja untuk menanti kehadiran ahli baru dalam keluarga kami, walaupun saya dan Ekin sebenarnya sangat gementar untuk melalui saat melahirkan bayi pertama kami," luah Mawi.

Bercerita lebih lanjut mengenai keadaan isterinya tu, Mawi memberitahu dia sentiasa akan berjaga malam demi untuk menemani isterinya yang sukar tidur pada waktu malam.

"Kandungan Ekin kini sudah sarat dan disebabkan itu juga dia sukar untuk tidur pada waktu malam.

"Jadi bila malam, saya akan teman dan menunggunya dari jam 12 malam sehingga 3 pagi.

"Ekin akan mengambil masa untuk membetulkan posisi tidurnya kerana kandungannya sudah semakin membesar.

"Selepas Ekin dapat melelapkan mata kira-kira jam 3 pagi, barulah saya akan tidur kerana saya juga risau dan juga kasihan melihat keadannyanya," katanya lagi.

Mawi yang kini sudah pun membuat segala persiapan untuk menyambut kelahiran cahaya mata sulungnya itu, memberitahu sehingga kini dia dan Ekin masih tidak dapat memastikan jantina anaknya itu.

"Meskipun kami masih tidak dapat pastikan jantina bayi kami, namun segala persiapan dari segi pakaian dan barang-barang bayi sudah pun disediakan.

"Tidak kisahlah, lelaki atau perempuan yang penting bayi kami sihat," tambahnya lagi.

Selain sedang menanti kehadiran cahaya mata pertamanya, Mawi juga bakal muncul dengan single terbaru berjudul, Termolek pada penghujung Februari ini.


Labels: ,