Petua Kempiskan Perut

Petua orang tua2

Nak bagi petua memangla Cik Senah ko ni tak layak, sebab perut sendiri pon tak kempis2 jugak walaupun macam2 senaman dah dibuat kan. Tapi azam Cik Senah tak pernah luntur tau hahahhaha...Nak jugak berkongsi petua dengan pembaca untuk sama2 kita mempraktikkanya..Walaupun Cik Senah tak pernah mencuba, tapi bila tengok bahan yang digunakan tu nampak logik untuk membantu kita menyelesaikan masalah kaum hawa abad ini...

Kalau tengok asam keping tu, mak Cik Senah minum juga macam tu sebab mak ni darah tinggi, so minum tu dapatlah kurangkan sikit pening2 kepala mak ni. Kalau mak boleh minum, takkanlah anaknya yang berkobar2 nak kurus ni tak bleh minum kan? Ngeee...tapi tak pernah try pulak, lohai.....mesti pahit kan...memanglah benda yang pahit itulah yang elok dari benda2 yang sedap dan manis2 tu.. Sebab semuanya itulah yang mendatangkan penyakit kan kengkawan....




So kat sini jugak dia kasi warning, kalau korang try dan ada rasa kurang enak baiklah direntikan, takut mendatangkan kemudaratan dan mendatangkan kemarahan kepada Cik Senah sebab menyebarkan petua ni hahahhaha....Tapi kalau asam jawa, daun limau kasturi tu kan bahan2 yang memang kita guna dalam masakan harian kan? Insya Allah rasanya tidak memudaratkan...Yang penting janganlah diminum masa perut kosong kot kan, nanti memulas jugak kekdahnya tu....

Jadi semua!!! Selamat mencuba ye...


Labels: ,