Bila kami tidak sehaluan lagi...

 Dulu ofis kami satu jalan

Owhh jangan pikir lain ye, daku dan hubby masih sehaluan malahan masih hangat gitu, boleh? Hihi...hubby ku itu telah berpindah ofis gamaknya, company yang sama, cuma berpindah ke ofis baru di Kota Damansara. Kalau sebelum ni ofisnya di Kuchai Lama, satu jalan dengan ofisku di KL Sentral, owh sekarang tidak lagi.

So daku dah tak boleh nak tumpang hubby kalau kata hari tu malas benor nak drive, kalau dapat tumpang pon sebulan tu sekali jek, mana taknya hubbyku itu kan selalu balik lambat, pastu tiap-tiap minggu berulang alik dari KL ke Perak.

Kalau dulu,..

"Bang arini Aju malas nak drive, tumpang abang boleh?"
"Boleh ayang nak tumpang, tapi balik macamana?"

Kalau balik tu daku akan tunggu di ofis sampai pukul 8 malam macam tu, tapi sebulan sekali je sebab kesian pikir kalau balik lambat, nanti dapat jumpa anak-anak pon kejap je pas balik keje tu kan.
 

 
Sekarang sudah berlainan

Jadinya, sekarang ini, kalau urat malas nak drive tu datang, terpaksa pujuk-pujuk hati, kekekke...tak boleh nak manja-manja dah ye, daku memang berdikari sejak dulu. Biasalah terpaksa memaksa diri untuk terima cara kerja hubby ni. Kalau kita tak paham mau bergaduh dibuatnya.

Kawan-kawan ofis tanya,

"Tak penat ke jaga anak sorang-sorang?"
"Tak, dah biasa". sambil tersenyum kelat...hehehehhe

Kalau kita pikir kita teruk, ada insan lain lebih besar dugaannnya dari kita, kalau kita pikir kita penat dan lemah, ada insan lain lagi kuat dan tabah dari kita.

Hati, bersabarlah ye, moga hubby selamat pergi dan balik dari Perak, tiap-tiap minggu berulang alik memang penat, semoga Allah berkati kita semua.


Labels: